درب لابی ساختمان چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

بسته به اینکه در حال ساخت چه ساختمانی هستید درب لابی میتواند مهم باشد. این درب بخشی از دکوراسیون یک ساختمان است. همانطور که در مقالات قبلی گفته شد بهترین انتخاب بدون شک درب لابی چوبی ضد سرقت است. بنابراین در این مقاله به شما توضیح میدهیم که درب لابی ساختمان چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

بهترین درب ورودی لابی ساختمان چه دربی است؟

در برج یا ساختمان‌های بزرگ، درب لابی نشان دهنده تمکن مالی صاحب آن جا است بنابراین باید در انتخاب آن بسیار توجه شود. خارج از این موضوع، ساختمان‌هایی که لابی دارند برای اینکه یک مکان ایمن‌تر و زیباتر باشد، باید برای انتخاب متریال‌های ورودی به جنس و امنیت قفل درب لابی توجه بیشتری داشته باشند.

برای انتخاب درب ورودی سرسرای ساختمان اکثرا دو گزینه چوبی و یا فلزی را انتخاب می‌کنند. فلزی نمونه‌ای قدیمی است و علاوه بر آن در معماری مدرن و کلاسیک کمتر از درب‌های فلزی استفاده می‌شود. اما پیشنهاد ما انتخاب درب لابی چوبی ضد سرقت است زیرا هم امنیت درب های ضد سرقت را دارد و هم یک انتخاب خاص و زیبا است.

ویژگی های درب لابی ساختمان

  • درب‌های چوبی که با چوب با کیفیت ساخته شوند می‌توانند نسبت به رطوبت در مقایسه با سایر چوب‌ها مقاوم تر باشند. این قبیل متریال ها در هنگام آب کاری دچار تغییر شکل و اندازه نشده و به دلیل استقامتی که دارند در گذر زمان نمی‌پوسند. بنابراین موریانه، ساس و حشرات را نیز جذب نمی‌کنند. پس میتوان گفت یکی از ویژگی های درب لابی چوبی ساختمان این است که در ساخت آن از یک چوب با کیفیت بالا استفاده شده باشد.
  • یکی دیگر از ویژگی های این درب های ورودی این است که یک عایق بسیار خوب هستند. عایق در برابر رطوبت، سرما و گرما و مهم تر از آن صوت. افرادی که در لابی نشسته‌اند باید احساس راحتی کنند و انرژی و جو پرتنش بیرون از لابی آن‌ها را دچار استرس نکند. به عنوان مثال لابی یک هتل باید مکان آرام بخشی برای استراحت مسافرین باشد و لابی یک ساختمان مسکونی باید جایی آرام باشد که استرس و تنش کاری را کمتر کند. پس انتخاب یک درب لابی چوبی که عایق صوت، گرما و سرما است میتواند خیلی مفیدتر نسبت به نمونه‌های معمولی‌تر باشد.
  • داشتن قفل امنیتی یک ویژگی مهم برای درب لابی ساختمان است. باید تضمین شود که اگر اتفاقی در شرف رخ دادن باشد امنیت افرادی که در لابی هستند حفظ می‌شود. بنابراین باید هم از درب لابی ضد سرقت و همینطور یک سیستم امنیتی حرفه‌ای استفاده شود.
  • قیمت درب لابی چوبی یکی از موارد مهم دیگر است. بسته به اندازه و کیفیت چوب قیمت این درب‌ها متفاوت است اما هرچه چوب شما با کیفیت تر و اندازه درب بزرگ تر باشد قیمت آن متفاوت‌تر است.
  • در موراد بالا اشاره کردیم که بسته به منطقه جغرافیایی باید درب را چگونه نصب کنید، علاوه بر آن موقیعت جغرافیای، اینکه جنوب یا شمال ایران هستید، میتواند در ویژگی های درب چوبی لابی ساختمان تاثیرگذار باشد. اصولا مناطق شرجی باید درب های باکیفیت تری داشته باشند.

اصول انتخاب بهترین درب لابی چوبی

پس از اینکه تصمیم به خرید درب لابی چوبی ساختمان گرفتید باید اصول زیر را رعایت کنید.

  • به جنس چوب انتخابی توجه کنید.
  • به رنگ درب و هارمونی آن با محیط لابی توجه کنید.
  • دقت کنید که حتما دارای یراق آلات باکیفیت بالا باشد.
  • ابعاد را به خوبی با ساختمان تطبیق دهید و نسبت به میزان تردد در ساختمان اندازه درب را انتخاب کنید.
  • به دستگیره ها و قفل ورودی آن توجه کنید که کیفیت بالایی داشته باشند.
  • برای امنیت بیشتر حتما از درب ضد سرقت لابی استفاده کنید.