با درب اتوماتیک ضد سرقت امنیت را بالا ببرید

درب اتوماتیک ضد سرقت ایمن سبب شده است تا سارقان فرصت‌طلب دیگر امیدی برای ورود به ساختمان شما نداشته باشند. از زمان پیدایش بشر تا زمان کنونی امنیت و حفاظت از خود و خانواده و همچنین اموال از مهم‌ترین نکاتی بوده است که هر فرد به آن توجه می‌کند. درواقع به صورت غریزی هر فردی تلاش در حفاظت از جان و مال خود دارد. بنابراین این نیاز به حفاظت و امنیت از گذشته وجود داشته و امروزه بیشتر از پیش شده است. اما نکته بسیار مهمی که در حال حاضر وجود دارد، این می‌باشد که فناوری‌ها سبب افزایش ایمنی و در نهایت آرامش خاطر افراد می‌شوند.

ما معمولاً فضای ساختمان خود را در برابر سارقان ایمن می‌کنیم برای مثال حفاظ‌ها یا حصارهای آهنی روی دیوار و یا در پشت پنجره قرار می‌دهیم. اما مهم‌ترین قسمت ساختمان یعنی درب ورودی ساختمان و درب پارکینگ‌ها را نادیده می‌گیریم و فکر می‌کنیم درب ساختمان هیچ نقشی برای ممانعت از ورود سارقان ندارد. اما توجه به جزئی‌ترین مسئله ایمنی سبب می‌شود تا شما خانه خود را از هر لحاظ ایمن نمایید.

 درب اتوماتیک ایمن فقط تشکیل شده از چند تکه آهن نیست. بلکه باید برای افزایش ایمنی و حفاظت از خانه شما اصول ایمنی و استانداردهای امنیتی نیز در آن رعایت شده است. بنابراین ما در این مقاله قصد داریم در مورد درب اتوماتیک ضد سرقت ایمن که باعث حفاظت و امنیت ساختمان و واحدهای تجاری می‌شود مطالب مهمی را بیان کنیم. از این رو تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت استفاده درب اتوماتیک ایمن

قبل از اینکه به بررسی ویژگی‌ها و مشخصات مورد نیاز برای انواع درب اتوماتیک ایمن بپردازیم، بایستی اهمیت آنها را مشخص کنیم. با شناختن این کاربردها خود به خود می‌توانید با اهمیت این درب‌ها آشنا شوید. هرچند بسیاری از ما حتی با شنیدن این کاربردها نیز در استفاده از این درب غفلت خواهیم کرد اما یادتان نرود که حادثه خبر نمی‌کند. این عقیده که از انفاق‌های سرقت و دزدی برای شما رخ نمی‌دهد و سمت شما نمی‌آیند اعتقادی بسیار پوسیده و قدیمی شده است. اکنون هر ساختمانی می‌تواند در معرض این خطرات قرار بگیرد. ایمن‌ترین ساختمان‌ها بانک‌ها هستند که همیشه با هجوم سارقان روبرو می‌شوند. از این رو رعایت این نکات می‌تواند تا درصد بالایی ایمنی ساختمان شما را حفظ نماید.

اگر نگاهی به خبرهای روزنامه‌ها و مجلات بیندازید و داستان سرقت‌های بزرگ را مرور کنید متوجه خواهید شد که وجود درب اتوماتیک شیشه ایمن چقدر می‌تواند حائز اهمیت باشد. هزینه کردن برای امنیت هیچ‌وقت هزینه اشتباهی نبوده و نیست. از این رو هزینه کردن برای تهیه چنین درب‌هایی نه فقط لازم بلکه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در دنیای امروز است. فراموش نکنید که سارقان امروزی دیگر از دیوارها بالا نمی‌روند و جوراب بر سر نمی‌کنند. سرقت نیز مانند همه بخش‌های مربوط به زندگی انسان‌ها دستخوش تغییراتی شده و ابزارهای مورد استفاده توسط این از خدا بی‌خبران نیز پیشرفت‌های چشم‌گیری کرده است. از این رو تنها راه مقابله با آنها استفاده از فناوری‌های نوین و به‌روزی است که کمتر امکان باز کردن و عبور را به این افراد بدهد. استفاده از درب اتوماتیک ایمن را حتماً در اولویت کاری خود قرار داده و هیچ نقطه شعفی در ساختمان و پارکینگ‌های آن باقی نگذارید.

کاربردهای درب اتوماتیک ایمن

از درب‌ اتوماتیک ایمن کجاها می‌توانید استفاده کنید؟ برای بررسی کاربردهای درب اتوماتیک ایمن بایستی با تنوع این محصول آشنا شوید. درب‌های شیشه‌ای ساخته شده با شیشه‌های سکوریت تنها درب‌های اتوماتیک نیستند که شما با آنها روبرو هستید. استفاده از این نوع درب‌ها در قسمت‌های مختلفی از ساختمان‌ها چه اداری چه مسکونی و حتی تجاری کاربر دارد. برخی از مهم‌ترین کاربردهای این نوع درب‌ها به قرار زیر می باشند:

درب شیشه ای اتوماتیک ساختمان‌های تجاری و اداری

ورودی ساختمان‌های تجاری اعم از بانک‌ها، مغازه‌ها، بازارچه‌ها، سوپرمارکت‌های بزرگ و از این قبیل موارد نیاز مبرمی به استفاده از درب اتوماتیک ایمن دارد. بدون استفاده از این نوع درب‌ها انگار چیزی در محیط این ساختمان‌ها کم است. همچنین در بیمارستان‌ها و ساختمان‌های پرتردد استفاده از این درب ها کاملا ضروری است.

درب ورودی لابی ساختمان‌های مسکونی و برج‌ها

ساختمان‌هایی که در آنها از لابی و ورودی شیک استفاده شده است، نیاز به استفاده از درب اتوماتیک ایمن دارند تا هم زیبایی و جذابیت محیط حفظ شود و هم امنیت فضا در حداکثر میزان باقی بماند. ترکیب زیبای یو امینت باعث شده تا استفاده از انواع درب‌های اتوماتیک معمولی برای چنین فضاهایی مناسب نباشد.

درب پارکینگ‌ ها

یکی از نقطه‌ضعف‌های بزرگ در ساختمان‌های مسکونی، اداری و حتی تجاری درب ورودی پارکینگ است. دو ویژگی عمده برای درب‌های به کار رفته در جلوی پارکینگ‌ها لازم است. در درجه اول ایمنی و امنیت و در درجه دوم رفاه دو عاملی هستند که بیشترین تاثیر را در انتخاب درب ورودی پارکینگ دارند. عدم دقت به این دو عامل باعث می‌شود تا کاربران این قسمت از ساختمان را تبدیل به یک نقطه شعف بزرگ کرده و دندان طمع سارقان را برای ورود از این درب‌ها تیز کنند. اگر فکر می‌کنید که آنها قادر به تشخیص این نقطه‌ضعف‌ها نیستند سخت در اشتباهید. درب اتوماتیک ایمن تنها نمونه دربی است که هم می‌تواند ایمنی را در حد عالی برای ورودی پارکینگ نگه دارد و هم رفاه ساکنین را نیز در نظر داشته باشد. در ادامه به صورت جزئی‌تر به این بحث خواهیم پرداخت.

پیشرفت تکنولوژی برای ایمنی در درب اتوماتیک

 پیشرفت روزافزون تکنولوژی و فناوری سبب شده است تمامی عناصر اطراف بشر با فناوری مأنوس شود. تکنولوژی‌ها نه‌تنها در گوشی‌های موبایل و یا در سیستم ماشین لباسشویی و سیستم‌های اتوماتیک در کارخانه‌ها برای آسایش و راحتی کار شما تعبیه شده‌اند، بلکه برای افزایش ایمنی و آرامش خاطر شما نیز دست‌به‌کار شده‌اند. یکی از خدماتی که تکنولوژی به بشریت کرده است، ارائه درب اتوماتیک ایمن می‌باشد. وجود برد الکترونیکی  و حس‌گر در این نوع از درب اتوماتیک سبب شده است تا درب ورودی ساختمان از حالت قدیمی که چند تا تکه تخته آهن که در کنار هم با پیچ و لولا وصل می‌شدند، خارج شده و درب اتوماتیک ریموت دار جایگزین آن شود.

 اما نکته‌ای که بسیار مورد توجه می‌باشد این است که در اکثر منازل و ساختمان‌ها از همان درب‌های قدیمی استفاده می‌شود. بنابراین زمانی که سارق به منزل آنها دستبرد می‌زند،  این سؤال در ذهن آنها خطور می‌کند که با وجود تدابیر امنیتی که روی دیوار و یا استفاده از درب آکاردئونی و یا حتی گاوصندوق نموده‌ایم، پس چگونه سارق وارد خانه شد. آنها نکته بسیار مهمی را فراموش کرده‌اند‌. این نکته مهم همان امنیت درب ورودی ساختمان و درب پارکینگ است. شما دروازه‌های منزل خود را چفت‌وبست نکرده‌اید پس چرا انتظار دارید سارق وارد منزل شما نشود‌! درب اتوماتیک ایمن برای این سازی قسمت‌هایی از ساختمان‌های مسکونی، اداری یا تجاری که وجود درب اتوماتیک برای آنها ضروری است کاربرد دارد.

مزیت‌های استفاده از درب اتوماتیک ایمن

در استفاده از انواع درب اتوماتیک ایمن می‌توانند مزیت‌های زیر را انتظار داشته باشید.

  • طرح‌های زیبای درب اتوماتیک ایمن

درب اتوماتیک ایمن تنها امنیت و حفاظت ساختمان و منزل شما را تأمین می‌کند. بلکه با طرح‌ها و مدل‌های جذاب و جالبی که در بازار وجود دارد سبب می‌شود نمای ساختمان شما بی‌نظیر و زیبا جلوه نماید. از این رو استفاده از درب اتوماتیک ضد سرقت حفاظت و زیبایی ساختمان شما را هم‌زمان با هم به ارمغان می‌آورد.

ازآنجایی‌که درب ورودی ساختمان اولین عنصری است که فرد با آن مواجه می‌شود بنابراین باید جنبه‌های زیبایی‌شناختی نیز در آن رعایت شود. درهای اتوماتیک ضد سرقت در رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند تمام سلیقه‌ها را به خود جذب کند.

  • امنیت بالا

شرط اولیه آرامش داشتن امنیت است. بنابراین برای اینکه شما امنیت را به خانه خود دعوت کنید و در نهایت آرامش خاطر داشته باشید کافی است از تکنولوژی‌های امنیتی برای خانه خود استفاده کنید. مسلماً هیچ فردی دوست ندارد دسترنج و سرمایه او در چندین ساعت و به دست افراد سوءاستفاده گر بر باد رود. دسترنجی که سالها باید برای آن تلاش کرد تا بتوان نیازهای اولیه زندگی را برطرف کند.

بنابراین حفاظت و ایمنی ساختمان خانه خود را باید جدی بگیرید. اما توجه داشته باشید که هر تکنولوژی که وارد بازار می‌شود به معنی ایمنی ۱۰۰% ساختمان شما نمی‌باشد، بلکه باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد. همانطور که از قدیم گفتند هر گردی گردو نیست باید به این نکته نیز توجه کنید که هر قفل و هرچفت و بستی نیز به معنی امنیت ساختمان شما نمی‌باشد.

  • دوام و طول عمر بالا

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های درب اتوماتیک ایمن در طول عمر بالایی است که این درب‌ها از آن برخوردار می باشند. ازآنجایی که ماندگاری و دوام بالا یک محصول در هنگام خرید بسیار مهم می‌باشد بنابراین برای خرید درب اتوماتیک ایمن نیز باید به کیفیت بالا و ماندگاری بالای آن نیز توجه کنید. برای اینکه درب اتوماتیک ایمن شعار خود یعنی ایمنی را برقرار کند باید بتواند ویژگی‌های اولیه هر محصولی را در خود داشته باشد. یکی از این ویژگی‌ها کیفیت و مرغوبیت می‌باشد.

  • رفاه

همچنین کاربران با استفاده از این نوع درب‌ها به راحتی می‌توانند عبور و مرور داشته باشند.

امنیت درب اتوماتیک ایمن پارکینگ

با توجه به اینکه باید به تک‌تک جزئیات ساختمان دقت کرد تا ایمنی استاندارد کسب شود، از این رو درب اتوماتیک پارکینگ نیز باید از تدابیر شدید امنیتی نیز برخوردار شود. چرا که معمولاً سارقین از درب‌های پارکینگ برای ورود به منزل استفاده می‌کنند، حتی اگر آنها قصد ورود به منزل را نداشته باشند با سرقت از انباری و یا وسایل داخل ماشین می‌توانند نقشه شوم خود را عملی کنند. از این رو شما می‌توانید با خرید درب اتوماتیک ایمن پارکینگ، دزدان را ناامید کنید.

ویژگی‌های بارز درب اتوماتیک ایمن پارکینگ

  • با توجه به اینکه در پارک با استفاده از ریموت یا همان کنترل از راه دور کنترل می‌شود بنابراین این سارقین به همین راحتی نمی‌توانند از درب پارکینگ عبور کنند، زیرا دستگیره مکانیکی برای ورود و خروج آنها وجود ندارد و تنها راهی که بتواند از درب پارکینگ شما عبور کند دسترسی به ریموت یا همان کنترل از راه دور شما می‌باشد. اما ریموت در جیب شما است! بنابراین خیالتان از بابت عدم ورود افراد غیرمجاز به منزل راحت می‌باشد.
  • استفاده از کدهای مخصوص برای برقراری ارتباط بین ریموت و همچنین درب اتوماتیک پارکینگ: زبان برقراری ارتباط ریموت و درب پارکینگ از طریق کد می‌باشد. درواقع درب پارکینگ از طریق کدی که قبلاً روی آن تنظیم شده است،  کد را دریافت کرده و سپس اقدام به باز شدن می‌نماید. اینجاست که تکنولوژی و فناوری سبب تسهیل امور زندگی برای شما شده است.
  • طرح‌های جدید درب اتوماتیک ضد سرقت پارکینگ از سیستم کد دهی پیشرفته‌تری استفاده می‌کند. در سیستم‌های جدید درب اتومات پارکینگ، هر بار کد مخصوصی به سمت درب اتوماتیک فرستاده می‌شود و سپس درب بر اساس آن کد باز و بسته می‌شود. از این رو دیگر حتی هرکسی که دورفرمان داشته باشد، نمی‌تواند درب پارکینگ شما را باز کند. زیرا این کد اختصاصی فقط برای درب پارکینگ شما می‌باشد.
  • راحتی و آسایش در استفاده از درب پارکینگ اتوماتیک ضد سرقت: یکی از معضلات افراد، سوار شدن و پیاده شدن مجدد از اتومبیل هنگام عبور از درب پارکینگ می‌باشد. اما با استفاده از درب اتوماتیک ایمن ضد سرقت دیگر این دردسرها برای شما وجود نخواهد داشت همه چیز را تکنولوژی برای شما آسان کرده است کافی است از او بخواهید! درواقع کافیست به او دستور دهید.

امنیت هزینه نیست

 ازآنجایی‌که امنیت و ایمنی سبب راحتی فکر و رها شدن از دغدغه‌های سرقت می‌شود. بنابراین توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که امنیت هزینه نیست بلکه امنیت سبب می‌شود شما در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. با کمی تأمل در این جمله می‌توان اهمیت حفاظت و ایمنی را درک کنید.

درب اتوماتیک ایمن ضد سرقت که برای درب ورودی منزل و همچنین برای درب پارکینگ استفاده می‌شود، از مؤلفه‌ها و ویژگی‌های متعددی ساخته شده است، که هزینه آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. قیمت و هزینه درب اتوماتیک به فاکتورهایی مانند طول و عرض ابعاد استفاده شده و جدید بودن یا قدیمی بودن تکنولوژی‌های به کار رفته در آن و کیفیت و مرغوبیت متریال استفاده شده در آن بستگی دارد.

جمع بندی درب اتوماتیک ضد سرقت

هدف از بکار گیری از تدابیر امنیتی و استفاده از حفاظ دیوار و یا درب ضد سرقت و همچنین درب اتوماتیک ایمن این است که شما خانه و اداره و اموال خود را در برابر سارقان فرصت‌طلب ایمن کنید. بنابراین باید فاکتورها و معیارهای یک خرید خوب برای درب اتوماتیک ضد سرقت توجه نمایید.

برای اینکه شما بتوانید با خیال راحت از منزل خود خارج شوید و به مسافرت بروید و یا حتی اینکه روانه سرکار خود شوید، باید بتوانید با کمک این تجهیزات امنیتی، امنیت خانه را برقرار نمایید. اما اگر قرار باشد در هنگام مسافرت و یا در سر کار نگران امنیت خانه و یا فرزندان کوچک خود باشید پس آن تجهیزات امنیتی هیچ کاربردی ندارد. زیرا هدف حفاظت از درب ورودی ساختمان شما این می‌باشد که دیگر هیچ دغدغه خاطری بابت ورود افراد غیرمجاز به منزل نداشته باشید‌. همچنین نیز باید توجه نمایید که استفاده از درب ضد سرقت اتوماتیک در کنار دوربین مداربسته و سایر تدابیر امنیتی مانند استفاده از حفاظ‌های روی دیوار سبب می‌شود خانه شما به یکی از امن‌ترین خانه‌ها تبدیل شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *