آیا درب شیشه‌ای اتوماتیک برای رستوران‌ها و کافه‌ها مناسب است؟

 تا به حال چند بار به درب ورودی یک رستوران رسیده‌اید و مجبور شده‌اید که درب را هل بدهید یا بکشید؟ رستوران‌ها از مراکز شلوغ و پرتردد به حساب می‌آیند و در طول روز افراد زیادی به این اماکن مراجعه می‌کنند؛ پس رعایت مسائل بهداشتی و کنترل تردد افراد در این مراکز، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از راه‌هایی که در این راستا می‌تواند موثر واقع شود، استفاده از درب‌های برقی شیشه‌ای است.

امروزه استفاده از این درب اتوماتیک و خودکار، رواج بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و می‌توانند به عنوان یک راهکار مطمئن و ایمن برای باز و بسته کردن اتوماتیک درب‌های ورودی رستوران‌ها، به کار روند. در این مطلب از گروه صنعتی درب ماندگار، قصد داریم در مورد به کار بردن درب شیشه‌ای اتوماتیک برای رستوران‌ها و کافه‌ها صحبت کنیم. لطفاً تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

آیا درب شیشه‌ای اتوماتیک برای رستوران‌ها و کافه‌ها مناسب است؟

تقریباً همه صاحبان کسب و کار می‌دانند که درب ورودی یک ساختمان، اولین تصویر را در ذهن مشتری و بازدیدکنندگان از فضای داخل آن، ایجاد می‌کند و برای یک استقبال خوب از مشتری و تحت تاثیر قرار دادن او، یک روش عالی به حساب می‌آید. اگر شما هم صاحب یک رستوران یا کافه هستید و به تازگی تصمیم گرفته‌اید که تغییراتی را در فضای رستوران خود انجام دهید، درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای را به عنوان راه‌حلی مقرون به‌صرفه به شما پیشنهاد می‌کنیم. این نوع درب‌ها علاوه بر مدرنیزه کردن محیط رستوران، از مزایای دیگری هم برخوردار هستند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

استفاده بهینه از فضا

ممکن است محیط کافه یا رستوران شما کوچک باشد و فضای کافی برای اینکه قسمتی را به نصب درب‌های دستی و معمولی اختصاص دهید، نداشته باشد. در چنین شرایطی، درب اتوماتیک شیشه‌ای می‌تواند موثر واقع شود. به عنوان مثال، یک درب کشویی که لنگه‌های آن هنگام باز و بسته شدن روی هم قرار می‌گیرند، فضای کمی اشغال می‌کند و در مکان‌های پر رفت و آمد مثل رستوران‌ها بسیار پرکاربرد است.

زیبایی و ظرافت بیشتر درب ورودی رستوران‌ها با درب اتوماتیک شیشه‌ای

 یکی از ویژگی‌های برجسته و بسیار پر‌اهمیت درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای، زیبایی و لوکس بودن این نوع درب‌ها است که استفاده از آن را در اماکن تجاری و مراکزی مثل رستوران‌ها و کافه‌ها بسیار رایج می‌کند.

ایمنی بالاتر رستوران‌ و کافه با درب اتوماتیک شیشه‌ای

تقریباً تمام درب‌های اتوماتیک به تجهیزات و ماژول‌های امنیتی مثل اطفاء حریق، دزدگیر و … مجهز هستند. البته در زمان نصب هم باید حتما اصول و قواعدی را رعایت کرد. عدم رعایت این قوانین، می‌تواند خطر آفرین باشد و خسارات جانی زیادی را به همراه آورد. به عنوان مثال، این درب باید در شرایط حساس مثل آتش سوزی و زلزله هم، به صورت اتوماتیک عمل کند تا افراد بتوانند در مواقع خطر، خیلی سریع از محل حادثه خارج شوند.  برای رسیدن به این هدف، لازم است که تست و سرویس‌دهی درب‌های اتوماتیک به طور مداوم انجام شود و یک تکنسین حرفه‌ای هر چند وقت یکبار آن را سرویس کند.

زمانی که درب‌های اتوماتیک به شیوه صحیح و اصولی نصب شوند و به طور منظم از آن‌ها بازرسی به عمل آید، محیطی امن و راحت را برای تمام مشتریان رستوران شما فراهم می‌کنند. با داشتن یک درب اتوماتیک شیشه‌ای، خیال شما به عنوان صاحب یک کسب و کار هم راحت خواهد بود که از اموالتان در برابر سارقین و مزاحمان محافظت می‌شود. با وجود این درب‌ها، شما برای جلوگیری از ورود افراد سارق به داخل رستوران، نیاز به قفل و سیستم‌های امنیتی اضافی ندارید و می‌توانید تنها با کمک یک کد یا کنترل از راه دور، به درب اتوماتیک رستوران خود دسترسی کامل داشته باشید. لازم به توضیح است که چون درب‌های اتوماتیک مطابق با بالاترین استانداردهای کیفیت و ایمنی تولید می‌شوند، حداقل نیاز لازم به تعمیرات را دارند. همین مزیت هم، استفاده و نگهداری از آن‌ها را فوق‌العاده آسان می‌کند.

راحتی بیشتر با درب اتوماتیک شیشه‌ای

 وقتی فردی وارد رستوران شما می‌شود، ممکن است در دست خود وسیله‌ای داشته باشد که نتواند درب را به راحتی باز کند یا اینکه به دلیل رعایت مسائل بهداشتی ترجیح دهد درب ورودی رستوران یا کافه شما را لمس نکند. از آنجایی که رستوران‌ها از اماکن پر رفت و آمد محسوب می‌شوند، رعایت این مسائل بهداشتی، بسیار حائز ‌اهمیت است . نصب یک درب اتوماتیک شیشه‌ای که به صورت خودکار باز و بسته می‌شود، علاوه بر اینکه راحتی بیشتری برای مشتریان فراهم می‌کند، نشان‌دهنده ارزشی است که شما برای افرادی که وارد رستورانتان می‌شوند قائل هستید و حاضرید برای آسایش بیشتر آن‌ها هزینه کنید.

عبور و مرور آسان‌تر برای مشتریان سالمند و معلول

از آنجایی که درب‌های اتوماتیک برای باز و بسته شدن نیاز به نیروی دست ندارند، استفاده از آن‌ها برای افراد سالمند و معلول، تقریباً بدون زحمت است. شما با نصب درب اتوماتیک برای کافه یا رستوران خود نشان می‌دهید که حتی راحتی این افراد هم برایتان مهم است و دوست دارید محیط رستوران خود را به فضایی دلپذیر و راحت برای همه افراد تبدیل کنید. این کار، باعث افزایش امید در دل این عزیزان می‌شود و می‌تواند کمی از محدودیت‌های آنان در اجتماع را برطرف کند.

تنوع گسترده دکوراسیون فضا با درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای این است که این درب‌ها در سبک‌ها، شکل‌ها و اندازه‌های متنوعی ساخته و ارائه می‌شوند و بسیاری از تولیدکنندگان درب‌های اتوماتیک، سلایق مختلف را در این زمینه در نظر می‌گیرند؛ بنابراین خیلی راحت می‌توانید آن‌ها را با دکوراسیون خود، ست کنید. این درب‌ها از متریال مرغوب و مستحکم ساخته شده‌اند و در کنار ظاهر شکیل، زیبا و منحصر به‌ فرد خود، از دوام کافی هم برخوردار هستند. از انواع مختلف درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای می‌توان به درب اتوماتیک شیشه‌ای تاشو، درب اتوماتیک شیشه‌ای تلسکوپی، درب اتوماتیک شیشه‌ای زاویه‌ای، لولایی، منحنی و کشویی اشاره کرد.

جلوگیری از اتلاف انرژی داخل رستوران با درب شیشه‌ای اتوماتیک

هنگامی که یک درب معمولی در زمستان باز می‌ماند، مقدار زیادی گرما از فضا خارج می‌شود که همین موضوع باعث بالا رفتن مصرف انرژی برای گرم کردن مجدد محیط می‌شود. در فصول گرم نیز، مشابه همین مسئله اتفاق می‌افتد. وقتی مشتری وارد رستوران می‌شود، اگر فراموش کند که درب را ببندد، هوای خنک از ساختمان خارج شده و فشار زیادی به سیستم‌های خنک‌کننده محیط وارد می‌شود. با نصب یک درب اتوماتیک که به شیوه‌ای صحیح و اصولی راه‌اندازی شده است، دیگر چنین مشکلاتی پیش نخواهد آمد و به طرز موثری در مصرف انرژی صرفه‌جویی خواهد شد.

جلوگیری از ورود حشرات و گرد و غبار به فضای داخلی رستوران با درب اتوماتیک شیشه‌ای

 درب اتوماتیک شیشه‌ای گزینه مناسبی برای جلوگیری از ورود حشرات و انواع آلودگی‌ها به فضای داخل رستوران و کافه شما است. معمولاً رستوران‌هایی که از درب اتوماتیک شیشه‌ای استفاده نمی‌کنند، همواره با این مشکل مواجه هستند که پس از ورود و خروج افراد، درب‌ها باز می‌مانند و حشرات، گرد و غبار یا ذرات سنگین موجود در هوا به راحتی وارد محیط می‌شوند. متاسفانه چالش ورود گرد و غبار، امروزه بسیار بیشتر از گذشته بوده و به یک مشکل بزرگ در اکثر استان‌های ایران تبدیل شده است. نصب یک درب اتوماتیک شیشه‌ای تا حد زیادی می‌تواند این مشکل را حل کند؛ زیرا دیگر لازم نیست که نگران باز ماندن درب، پس از ورود و خروج افراد باشید.

محدود کردن عبور و مرور افراد برای محیط‌های داخلی رستوران مثل آشپزخانه

با رفت و آمد‌های زیاد در فضای داخل رستوران، شرایط خاصی ایجاد می‌شود که ممکن است مدیر رستوران متناسب با آن شرایط، تصمیماتی را در خصوص باز و بسته شدن درب‌ها بگیرد. درب اتوماتیک شیشه‌ای دارای کلید چند حالته است که وضعیت‌های مختلفی را برای درب ایجاد می‌کند. به عنوان مثال در شرایط کاملاً بسته، درب به هیچ عنوان باز نخواهد شد. در حالت تردد یک طرفه هم فقط به افرادی که در یک سمت درب قرار دارند اجازه عبور و مرور داده می‌شود. در حقیقت با تنظیمات دلخواه درب‌های اتوماتیک، شما می‌توانید عبور و مرور افراد متفرقه به محیط داخلی رستوران مثل آشپزخانه را محدود کنید.

هنگام سفارش و خرید درب اتوماتیک شیشه‌ای برای رستوران به چه مواردی باید توجه داشت؟

 هنگام سفارش درب اتوماتیک شیشه‌ای باید مدلی از آن را تهیه کنید که کارکرد مورد انتظار شما از درب را فراهم کند. پیچیدگی‌های بیش از حد و ویژگی‌های غیر‌ضروری، فقط باعث مصرف انرژی بیشتر خواهند شد. نکته دیگری که هنگام خرید درب اتوماتیک باید مد ‌نظر داشته باشید، استفاده از یک درب شیشه‌ای با متریال مرغوب است. شما باید از درب‌های با لوازم جانبی با‌دوام استفاده کنید تا در طول زمان فرسوده نشوند و کارایی خود را از دست ندهند.

 مورد دیگر، توجه به شکل ظاهر درب است. چون این درب در ورودی رستوران شما نصب می‌شود، پس باید ظاهری بسیار شیک و آراسته داشته باشد. از دیگر نکاتی که هنگام خرید این نوع درب‌ها باید در نظر بگیرید، توجه به فضایی است که در اختیار دارید. اگر با محدودیت فضا رو به رو هستید و فضای کمی در اختیار دارید، درب‌های کشویی، مناسب‌ترین گزینه برای خرید هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *