استفاده از درب استیل پلاست در محیط‌های صنعتی

درب های استیل پلاست از مستحکم ترین و مقاوم ترین انواع درب می باشند. این درب ها در مقابل ضربه، حریق، خوردگی و… مقاومت زیادی از خود نشان می دهند. درب های استیل پلاست افزون بر محکم بودن از ظاهر زیبا و خاص نیز برخوردار هستند. با توجه به مزایای این درب، استیل پلاست به عنوان یک گزینه محبوب در صنعت ساختمانی برای استفاده در محیط ‌های مختلف از جمله صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می‌ گیرد. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری از درب استیل پلاست در محیط‌های صنعتی و ساختار آن به دست آورید، در ادامه قصد داریم که اطلاعات مفیدی به شما ارائه دهیم.

ساختار درب استیل پلاست

به کار گیری درب استیل پلاست در محیط‌های صنعتی و تجاری به علت داشتن ساختار منحصر به فرد آن بسیار متداول شده است. در ساخت این نوع درب از ورق آهن‌ گالوانیزه به دلیل داشتن استحکام و دوام زیاد استفاده می شود. گالوانیزه در برابر رطوبت نیز مقاوم است و صدمه نمی بیند. در حقیقت، گالوانیزه ورقی آهنی یا فولادی می باشد که یک لایه نازک از فلز روی آن قرار داده می شود. به همین دلیل از آهن و فولاد در مقابل رطوبت، خوردگی، زنگ زدگی و سایر عوامل محیطی مقاوم تر است.

در هر دو طرف درب های استیل پلاست ورق گالوانیزه قرار می گیرد. همچنین، برای اینکه این درب های داخلی عایق صوتی و حرارتی نیز باشند، در لایه های درونی آن از فوم پلی اورتان استفاده می شود. عایق بودن درب های استیل پلاست به دلیل نصب نمودن درب استیل پلاست در محیط‌های صنعتی و تجاری بسیار مهم است. چراکه در این محیط ها آلودگی صوتی بسیاری وجود دارد و همچنین انرژی زیادی در صورت عدم نصب درب عایق اتلاف می شود. آخرین لایه درب های استیل پلاست با روکش ویژه یا رنگ الکترو استاتیک پوشش داده خواهد شد.

چرا درب استیل پلاست در محیط‌های صنعتی و تجاری مناسب است؟

درب های استیل پلاست به علت مقاومت بالا در برابر ضربه، خوردگی و زنگ ‌زدگی، مناسب برای استفاده در محیط‌ هایی می باشند که نیاز به مقاومت فیزیکی بالا دارند. همچنین، برخی از درب ‌های استیل پلاست مجهز به لایه ‌های عایق حرارتی و صوتی هستند که به حفظ انرژی و کاهش سطح نویز ورودی کمک می نمایند.

درب استیل پلاست در محیط‌ های صنعتی، تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. همچنین، برای ورودی ‌های ساختمان ‌ها، گاراژ‌ ها، بالکن‌ ها و محیط‌ هایی که نیاز به مقاومت و امنیت بالا دارند، مناسب است. همچنین، به دلیل ظاهر زیبا و قابلیت تنوع در طرح و رنگ، درب استیل پلاست به ارائه جلوه ای خاص و زیبا نیز کمک خواهد کرد.

مزایای استفاده از درب استیل پلاست

درب های استیل پلاست دارای تعداد زیادی مزیت هستند که در این بخش برجسته ترین آن ها را بیان می کنیم:

  1. استیل پلاست مقاومت بالایی در برابر ضربه و زنگ ‌زدگی دارد. این ویژگی ‌ها سبب می ‌شوند تا این درب برای محیط ‌هایی که نیاز به مقاومت فیزیکی بالا دارند، مانند صنعتی و تجاری، بسیار مناسب باشند.
  2. این درب ها در برابر رطوبت، اشعه  UVو تغییرات دمایی نیز مقاوم هستند. این مزیت موجب می ‌شود که در صورت قرار گرفتن درب استیل پلاست در فضاهای خارجی و در معرض عوامل جوی، آسیب نبیند و تغییر شکل ندهد.
  3. بعضی از درب ‌های استیل پلاست مجهز به لایه‌ های عایق حرارتی و صوتی هستند. با داشتن این قابلیت، درب های استیل پلاست می توانند از انتقال حرارت و صوت بین فضاها جلوگیری کنند و محیط را بهتر عایق ‌بندی نمایند.
  4. استیل پلاست دوام بالایی دارد. این ویژگی موجب می ‌شود درب استیل پلاست به مدت زیادی قابل استفاده باشد و در طولانی مدت به تعویض نیاز نداشته باشد.

نکات مهم هنگام خرید درب استیل پلاست

در زمان خرید درب استیل پلاست حتما به نکات زیر توجه داشته باشید تا بتوانید مناسب ترین درب را خریداری کنید:

در اولین قدم بررسی کنید که درب استیل پلاست از مواد با کیفیت و مقاوم تولید شده باشد. سپس اطمینان حاصل کنید که درب مورد نظر شما استانداردها و گواهی ‌های لازم را کسب کرده است. این موضوع شامل استانداردهای مربوط به مقاومت در برابر ضربه، خوردگی، ضد حریق و سایر مشخصات فنی است. در ادامه توجه داشته باشید که طراحی و ظاهر درب استیل پلاست با سلیقه و سبک محیطی که قرار است در آن نصب شود، سازگار است.

همچنین، مطمئن شوید که این درب مناسب برای استفاده در فضاهای خارجی و محیط ‌هایی با شرایط آب و هوایی شرجی باشد. بررسی قیمت درب لابی انتخابی شما از دیگر فاکتورهای مهم و قابل توجه است. با در نظر داشتن این نکات، می ‌توانید درب استیل پلاست مناسبی را برای نیازهای خود انتخاب کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.