دلایل بسته نشدن درب ضد سرقت

درب ضد سرقت از جدیدترین و محبوب ترین درب های ساختمانی است. این نوع درب، نقش بسیار زیادی در تامین امنیت دارد و به دلیل داشتن کاربردهای فراوان یکی از پرطرفدارترین نوع درب به حساب می آید. اجزای گوناگون درب ضد سرقت از جمله لولاها، قفل، روکش، لنگه و تمامی قطعاتی که در باز و بسته شدن درب نقش دارند، ممکن است باعث خارج شدن درب از رگلاژ شوند و در نهایت به تعمیر و رگلاژ درب ضد سرقت نیاز باشد.

هنگامی که درب ساختمان به راحتی بسته نشود، مجبور هستید آن را با زور ببندید. این مسئله سبب ایجاد سر و صدا و در نتیجه اذیت سایر ساکنان ساختمان می‌ شود. بنابراین، اگر درب ضد سرقت شما بسته نشود یا موقع بسته شدن به فشار بیشتری نیاز داشته و صدا دهد، می بایست به دنبال علت و رفع آن باشید. در ادامه این مطلب می خواهیم دلایل بسته نشدن درب ضد سرقت را توضیح دهیم.

بسته نشدن درب ضد سرقت چه علت هایی دارد؟

اولین دلیلی که برای بسته نشدن درب لابی و درب داخلی می بایست بررسی گردد لولا و قفل آن می باشد. به منظور جلوگیری از خسارت دیدن باید حتما در صورت بروز این مشکل آن را تعمیر کنید. مهم ترین علت های بسته نشدن درب ضد سرقت به شرح زیر می باشند:

نصب اشتباه درب

نصب نادرست درب ضد سرقت مدرن، کلاسیک، فلزی یا چوبی ممکن است به مرور زمان سبب نفوذ آب، هوا و در نتیجه بسته نشدن درب شود. جهت اجتناب از این مشکلات، تولیدکنندگان بزرگ و معتبر را برای خرید و نصب درب ‌های ضد سرقت انتخاب کنید و از مراقبت و نصب صحیح درب اطمینان حاصل نمایید.

ایراد در رگلاژ درب

یکی از دلایل قابل توجه دیگر بسته نشدن درب ضد سرقت، به هم خوردن رگلاژ درب است. این موضوع به دلیل پدیده ای به نام فرونشست زمین، رخ می دهد. از این رو، در صورتی که متوجه این مسئله شدید، می بایست رگلاژ درب را تنظیم نمایید. رگلاژ از اصلی ترین اقداماتی می باشد که در هنگام نصب و یا حتی مدتی بعد از نصب باید صورت بگیرد تا درب عملکرد و امنیت کافی را داشته باشد.

وجود رطوبت

یک از علت های دیگر بسته نشدن درب ضد سرقت ممکن است بر اثر باد کردن آن به خاطر رطوبت باشد. بنابراین، در صورتی که درب ضد سرقت، دارای جنس و کیفیت مناسبی نباشد و در فضای مرطوب نصب گردد، امکان باد کردن آن خیلی زیاد است و این امر باعث بسته نشدن درب خواهد شد.

شل شدن دستگیره

یکی از دلایلی که باعث بسته نشدن درب می شود، شل شدن دستگیره درب می باشد. جهت رفع این مشکل ابتدا باید علت شل شدن دستگیره را بیابید و سپس اقدام به رفع آن کنید تا درب بسته شود. چندین دلیل ممکن است باعث شوند که دستگیره درب شل شده باشد. این اتفاق می تواند با شل شدن پیچ های اتصالی دستگیره به درب رخ دهد یا ناشی از شل شدن پیچ های داخلی و نگهدارند دستگیره باشد.

تاب برداشتن درب و تغییر فرم آن

در صورتی که بدنه درب به دلایل گوناگونی همچون ضربه و فشار تاب بردارد و فرم آن تغییر پیدا کند، ممکن است جهت بستن آن به نیروی بیشتری نیاز باشد. اگر در زمان باز و بسته کردن، درب به صورت کامل بر روی چهارچوب قرار نگیرد و شکافی میان چهارچوب و بدنه دیده شود، این بدان معنا است که بدنه درب تاب برداشته و تغییر فرم داده است.

ایجاد اشکال در لولای درب

گاهی اوقات ممکن است علت بسته نشدن درب وجود مشکل در لولای آن باشد. این امکان وجود دارد که یکی از قسمت های لولای درب یا پیچ های آن خراب شده باشند. با بررسی این موضوع نیز می توان علت بسته نشدن درب ضد سرقت را مشخص و رفع نمود.

مشکل در قفل درب

در بعضی موارد دلیل بسته نشدن درب ایجاد مشکل در قفل آن می باشد. در این مواقع به تعویض یا تعمیر درب نیازی نمی باشد و فقط باید قفل درب را تعویض یا مشکل را برطرف نمایید. قفل های گوناگونی از جمله مدل مکانیکی و دیجیتال برای درب های ضد سرقت موجود می باشند. قفل دیجیتال و هوشمند از ایمن ترین مدل های مورد استفاده در این درب ها هستند.

کلام پایانی

درب های ضد سرقت پس از گذشت زمان و قرار گرفتن در معرض عوامل محیطی به تعمیر و رگلاژ نیاز دارند. بنابراین، اگر درب شما دچار مشکل شد، نگران نباشید. چراکه این موضوع یک امر طبیعی است. بسته نشدن درب در واقع از مشکلات متداولی می باشد که جهت رفع آن روش های زیادی وجود دارد. در اکثر اوقات، این مسئله با روغن کاری لولا و قفل، تراشیدن رنگ ‌های اضافی درب یا بزرگ ‌تر کردن سوراخ قفل حل خواهد شد. ولی در صورتی که هیچ کدام از این راهکارها موثر واقع نشد، می بایست قفل درب تعویض گردد. با بررسی هر یک از موارد گفته شده در این مطلب، می ‌توانید به آسانی مشکل بسته نشدن درب ضد سرقت را حل نمایید.