کرکره برقی اتوماتیک برای حفاظت از پنجره‌

با گذر زمان کرکره‌ها تغییر بسیار زیادی کردند. کم کم کرکره‌های چوبی و آهنی کنار رفتند و جای خود را به شیشه‌های سکیوریت و کرکره‌های برقی دادند. ضریب ایمنی پایین و امکان آتش سوزی بالا و ظاهر نا خوشایند کرکره‌های قدیمی دلیلی بر آن بود که بسیاری از شرکت‌ها به فکر این باشند که با تولید یک محصول مدرن علاوه بر حفاظت ساختمان، به زیبا سازی بنا نیز فکر کنند.

عرضه‌ی این محصول در بازار، مورد استقبال بسیاری از افراد جامعه خصوصا کسانی که دارای مشاغل حساس امنیتی هستند قرار گرفت. گستردگی استقبال از این محصول تا جایی بود که امروزه بسیاری از ساختمان‌های مسکونی برای درب پارکینگ و درب و پنجره‌های ورودی منزل خود از آن استفاده می‌کنند. در این صفحه قصد داریم در خصوص کرکره برقی اتوماتیک یکی از محصولات شرکت درب ماندگار تولید کننده انواع درب اتوماتیک برای حفاظت از پنجره‌ها صحبت کنیم.

اجزای تشکیل دهنده‌ی کرکره برقی اتوماتیک پنجره‌ها

1-موتور کرکره برقی

موتور کرکره برقی اتوماتیک از نوع توبولار است. این موتور شبیه لوله است و به همین دلیل به راحتی در لوله قرار می‌گیرد. هنگامی که موتور می‌چرخد لوله را نیز می‌چرخاند و سبب بالا و پایین رفتن کرکره برقی می‌شود. وجود موتور در داخل لوله یک مساله ایجاد می‌کند. در واقع چون موتور داخل لوله قرار دارد گرمایی که در اثر کارکرد موتور ایجاد می‌شود تخلیه نمی‌گردد. که این موضوع برای مکان‌هایی که در آن‌ها محدودیت فضا وجود دارد خطرناک است. به همین دلیل سعی می‌کنند که در ساختار موتور توبولار از سیم پیچ مسی استفاده کنند. البته در برخی از انواع کرکره برقی اتوماتیک که دهانه‌ی لوله‌ها قطر بزرگتری دارند، از موتور ساید استفاده می‌شود.

به طور کلی موتور توبولار برای کرکره برقی اتوماتیک حدود 150 کیلوگرم مناسب است. به همین دلیل از این نوع موتور در پنجره‌هایی که دارای طول و عرض کمتری هستند استفاده می‌شود. از مزایای این نوع موتور می‌توان به اشغال فضای کم و قیمت مناسب‌تر آن نسبت به دیگر انواع موتورهای کرکره برقی اشاره کرد. همچنین این قطعه چون داخل لوله قرار دارد نتیجه‌ی نهایی کار ظاهر زیباتری دارد. اگر بخواهیم معایب این نوع موتور را بررسی کنیم می‌توان به عدم استفاده از برق اضطراری هنگام قطع برق اشاره کرد. معمولا در این مواقع به طور دستی و با استفاده از خلاص کن کرکره را می‌‌چرخانند و باز و بسته می‌کنند. از دیگر معایب موتور توبولار این است که در صورت آسیب دیدگی باید تمامی اجزای کرکره برقی اتوماتیک به طور کامل پایین آورده شوند و از هم تفکیک گردند. پس از آن اقدام به تعمیر موتور کرکره برقی کنید. همچنین در صورت وجود ایراد در گیربکس هر لحظه امکان سقوط کرکره برقی وجود دارد.

برای حفاظت از یک موتور توبولار بهتر است چند نکته را رعایت کنید. اصولا یک کرکره برقی اتوماتیک که در ساخت آن از موتور توبولار استفاده شده است، نباید بیش از اندازه باز و بسته شود زیرا توان موتور کم است و پس از مدت کوتاهی خاموش می‌شود. در این مواقع باید منتظر خنک شدن موتور بمانید و پس از آن دوباره موتور را روشن کنید. به همین دلیل نباید از موتور توبولار در مکان‌هایی که شلوغ و پر تردد است استفاده کرد. یکی دیگر از راههای حفاظت از این قطعه، استفاده از کاور مخصوص برای موتور است. با این کار می‌توان موتور را در برابر بارش باران و برف و به طور کلی رطوبت حفظ کرد. پ

این موتورها در انواع مختلفی در بازار یافت می‌شوند و بسته به نوع تیغه‌ی کرکره برقی اتوماتیک انتخاب می‌شوند. از نوع سبک موتور برای جاهایی که عرض تیغه زیاد نیست استفاده می‌شود.

2-تیغه‌ی کرکره برقی اتوماتیک

تیغه‌ها از اجزای مهم کرکره برقی پنجره‌ها هستند و در دو نوع فوم دار و امنیتی تولید می‌شوند. در ادامه به معرفی انواع تیغه‌های کرکره برقی اتوماتیک می‌پردازیم.

تیغه‌ی کرکره برقی فوم دار

جنس تیغه‌ی کرکره‌ی فوم دار ورق گالوانیزه است. این ورقه ها کاملا ضد خش بوده و در رنگ‌های متنوعی در بازار موجودند. در ساخت این نوع تیغه‌ها بین دو لایه آلومینیوم خمیر پلی اورتان قرار می‌گیرد. این خمیر پس از قرار گرفتن در کوره شکل فومی پیدا می‌کند. این فوم عایق صداست. تیغه‌ی کرکره برقی فوم دار بسیار سبک و بی‌صدا است و همان طور که گفتیم به دلیل وجود فوم‌ها می‌تواند به عنوان یک عایق صوتی خوب عمل کند. علاوه بر این‌ها وجود فوم در بین لایه‌های آلومینیوم سبب می‌شود که در هنگام کار کردن کرکره سرو صدای زیادی تولید نشود و کرکره به آرامی باز و بسته شود.

از دیگر مزایای تیغه‌های فوم دار می‌توان به ایمنی بالای آن و مقاومت در برابر ضربات و فشارهای بالا اشاره کرد. همچنین این تیغه‌ها از انتقال حرارت جلوگیری می‌کنند به همین دلیل به مصرف بهینه‌ی انرژی کمک می‌کنند. در این نوع کرکره‌ها به دلیل سبک بودن باید از موتورهای سبک‌تری مثل موتور توبولار استفاده کرد. قطعا متراژ مورد نیاز برای هر پنجره‌ای متناسب با ابعاد پنجره تعیین می‌شود و قیمت آن نیز با بالا رفتن متراژ بالا می‌رود. نوع تیغه‌ی به کار رفته هم می‌تواند در تعیین قیمت کرکره فوم‌دار موثر باشد.

تیغه‌ی کرکره برقی امنیتی

همان ‌طور که از نام این نوع کرکره‌ها بر می‌آید از لحاظ ضریب امنیتی در درجه‌ی بالایی قرار دارند. و در دو نوع تیغه‌ی کرکره برقی رول گیتر و تیغه‌ی کرکره برقی پلی کربنات تولید می‌شوند.

تیغه‌ی کرکره برقی رول گیتر

 جنس این تیغه‌ها از روکش‌های آلومینیومی است و با سیم‌های فولادی آبکاری شده‌اند. ضد خش می‌باشند و به دلیل تعداد زیاد اتصالات آلومینیومی و پایه ‌های آهنی کرکره از امنیت بالایی برخوردار است. ترکیب تمامی این موارد در کنار هم می‌تواند یک محصول با ضریب ایمنی بسیار بالا به ما بدهد.

از تیغه‌ی کرکره برقی رول گیتر در مکان‌هایی که حساسیت امنیتی بالایی دارند استفاده می‌شود. فضای خالی میان این تیغه‌ها باعث می‌شود که این نوع کرکره برقی اتوماتیک برای نصب در مناطق بادخیز بسیار مناسب باشند. این تیغه‌ها بسیار سبک هستند، به آسانی حمل می‌شوندو به دلیل سبکی زیاد موتور فشار کمی را تحمل می‌کند. به همین دلیل بازده موتور بالا رفته و عمر طولانی‌تری خواهد داشت. یکی از بهترین انواع کرکره برقی امنیتی، کرکره برقی رول گیتر است.

تیغه‌ی کرکره برقی پلی کربنات

کرکره برقی پلی کربنات یکی دیگر از انواع کرکره برقی‌های امنیتی است و در مکان‌هایی که نیاز به امنیت بالا دارند استفاده می‌شوند. در ساخت این محصول از پلی کربنات که نوعی پلیمر است استفاده شده است. این ترکیب پلاستیکی بوده و ظاهر آن شبیه شیشه است. پلی کربنات در مقابل ضربه بسیار مقاوم است. آتش نمی‌گیرد. ضد گلوله است و در مقابل اشعه‌ی فرابنفش نور خورشید رنگ آن زرد نشده و ثابت می‌ماند.

تیغه‌ی پلی کربنات در سه رنگ شفاف بی رنگ، شفاف برنزی و شفاف دودی در بازار موجود است. این محصول به دلیل موادی که در ساخت آن استفاده شده است دارای کیفیت بسیار بالایی است. در این نوع تیغه‌های استفاده شده در کرکره برقی معمولا از موتور ساید یا توبولار استفاده می‌شود. این نوع کرکره در مقایسه با دیگر انواع کرکره برقی اتوماتیک ضریب ایمنی بالاتری دارد و مانند سایر انواع کرکره برقی دارای خلاص کن دستی می‌باشند و در صورت قطع برق می‌توان به صورت دستی آن را کنترل کرد.

دلایل نصب کرکره برقی اتوماتیک

کرکره برقی اتوماتیک توسط ریموت باز و بسته می‌شوند. بدیهی است که کنترل از راه دوربودن این نوع کرکره‌ها راحتی و آسایش بیشتری را برای افراد به همراه دارد. شما با پایین کشیدن کرکره‌ها می‌توانید از نفوذ اشعه‌های زیانبار خورشید به فضای داخل جلوگیری کنید. این نوع پنجره‌ها به عنوان یک عایق صوتی خوب عمل می‌کنند و می‌توانند از ورود صداهای آزار دهنده به داخل ساختمان جلوگیری کنند. با استفاده از کرکره‌ی برقی می‌توان تا حد زیادی از هدر رفت انرژی جلوگیری کرد. بدین طریق که در فصول گرم سال گرما به داخل ساختمان منتقل نمی‌شود و در فصول سرد سال نیز انرژی فضای داخل به بیرون نمی‌رود. زیرا در این نوع کرکره‌های برقی اتوماتیک، فوم‌ها به عنوان یک نارسانای خوب گرما عمل می‌کنند.

به طور کلی یکی از راههای حفظ امنیت ساختمان می‌توانند همین کرکره‌های برقی اتوماتیک باشندکه با توجه به ظاهر زیبا و رنگ‌های متنوعی که دارند، به زیباتر دیده شدن بنا نیز کمک می‌کنند. البته باید توجه داشت که این وسایل نیز مانندکرکره برقی پارکینگ‌ها و دیگر درب‌های اتوماتیک نیازمند نگهداری و بررسی‌های دور‌ه‌ای هستند. وجود تیغه‌های از جنس آلومینیوم این امکان را برای شما فراهم می‌آوردکه در تمام انواع مختلف شرایط آب و هوایی، چه آب و هوای شرجی و چه آب و هوای گرم و خشک قابلیت نصب داشته باشند. زیرا آب و هواهای گوناگون روی جنس تیغه‌ها تاثیر منفی ندارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *