درب اتوماتیک کرکره‌­ای برای چه مکان‌هایی کاربرد دارند؟

درب­‌های کرکره­‌ای از زمان­‌های قدیم برای ورودی‌­های مختلف استفاده می­‌شدند. اگر کمی دقت کنید، هنوز هم در سطح شهر مغازه­‌های قدیمی را می­بنید که از درب­‌های کرکره­‌ای دستی فلزی یا فنس­‌های مشبک استفاده می­‌کنند که به احتمال زیاد دیگر زنگ زده یا پوسیده شده­اند. درب­‌های اتوماتیک کرکره­‌ای امروزی، نمونه‌­های جدید و به‌­روز شده­ همان کرکره­‌های قدیمی هستند که با سرعت زیادی محبوب شدند و تقریبا در تمام سطح شهر در ورودی مغازه‌­ها، خانه­‌ها یا فروشگاه ها به چشم می‌­خورند.

درب­‌های اتوماتیک کرکره­­‌ای امنیت بالایی دارند و از زیبایی خاص و تنوع فراوا‌ن­‌تری نسبت به نمونه‌­های قدیمی برخوردار هستند، بنابراین خیلی زود مورد استقبال همگان قرار گرفتند. همچنین این درب­‌ها برای رفت و آمد روزمره بسیار راحت و کارآمد طراحی شده‌اند؛ در نتیجه برای مکان­‌های پر رفت و آمد گزینه­ بسیار مناسبی حساب می­‌شوند. کاربرد این درب­‌های اتوماتیک کرکره­‌ای بسیار فراوان است و امروزه تقریبا در هر مکانی مورد استفاده قرار می­‌گیرند.

باید به این نکته توجه کرد که با وجود تنوع بسیار زیاد این درب‌ها، هر نوع از آن­ها مناسب مکان خاصی است. اگر قصد استفاده از این درب ها را دارید، باید با انواع و موارد استفاده­ آن­ها به خوبی آشنا شوید. در ادامه­ این مقاله به شما کمک می­‌کنیم تا بیشتر در مورد انواع درب­ اتوماتیک و کرکره‌ای و مکان­‌هایی که مناسب نصب آن­ها است، آگاهی پیدا کنید.

انواع درب اتوماتیک کرکره­‌ای

شناخت انواع درب اتوماتیک به شما دید بهتری می‌­دهد که در چه مکانی، کدام نوع از درب­‌های اتوماتیک کارآمدتر و به صرفه­‌تر هستند. در ادامه به بررسی چند نوع درب اتوماتیک کرکره ای و مکان­‌های مورد استفاده­ آن­ها می‌پردازیم.

درب کرکره­‌ای اتوماتیک سکشنال

درب­‌های سکشنال یکی از استانداردترین و جدیدترین درب­‌های اتوماتیک کرکره­‌ای هستند که معمولا برای ورودی پارکینگ کاربرد دارند. در تولید تیغه­ آن­ها از پنل­های گالوانیزه با ارتفاع­‌های مختلف استفاده می­‌شود. ارتفاع تیغه، به ارتفاع درب ورودی بستگی دارد. موتور این درب‌ها از مدل گیربکسی ساخته شده که بسیار قوی و پر دوام است. ویژگی بارز درب­‌های اتوماتیک سکشنال سریع و کم صدا بودن آن­ها است؛ به علاوه این درب‌ها از عمر بالایی برخوردار هستند و با استفاده زیاد دچار مشکل نمی‌شوند.

کرکره برقی آلومنیومی

درب کرکره برقی آلومنیومی، تقریبا در تمام مکان­‌ها قابل استفاده بوده و بسیار پرکاربرد است. این درب­‌ها مقاومت زیادی در برابر ضربه و خط و خش دارند؛ همچنین در مقابل حرارت نیز، استقامت بالایی از خود نشان می­‌دهند. درب­‌های آلومنیومی بر اساس طول تیغه تقسیم بندی می­‌شوند و باید با توجه به ارتفاع مکانی که می­‌خواهیم درب ورودی را در آنجا نصب کنیم، انتخاب شوند.

کرکره برقی گالوانیزه فوم دار

جنس این کرکره، از آلیاژ فولاد منیزیم است و داخل آن با فم فشرده، پوشیده می‌­شود. تیغه­ این درب­‌ها استحکام بسیار بالایی دارد و نسبت به کرکره برقی آلومنیومی از قطر و سختی بیشتری برخوردار است. از این کرکره­‌ها معمولا برای درب پارکینگ یا اماکنی که نیاز به امنیت بالاتری دارند، استفاده می­‌شود. تیغه­‌های گالوانیزه در طرح­‌ها و رنگ‌­های متنوع، با توجه به نیاز مشتری طراحی شده و به تولید می‌رسند.

کرکره برقی دوجداره

این نوع از درب اتوماتیک، تیغه خاص دوجداره‌ای دارد که در دو سمت خود دارای دو سطح محدب و مقعر است. خطوطی روی سطح این کرکره­‌ها وجود دارد که به شیار شناخته می­‌شود. همچنین تیغه­‌ای معروف به پل، بین این دو جدار قرار گرفته و دو سطح را به هم وصل می­‌کند. این تیغه معمولا برای درب فروشگاه­‌ها و مغازه­‌ها به کار می‌­رود و به دلیل ظاهر زیبایی که دارد خیلی زود طرفداران خود را پیدا کرده است.

 

انواع و کاربرد کرکره اتوماتیک در اماکن مختلف

امروزه درب­‌های کرکره­‌ای اتوماتیک تقریبا در هر مکانی قابل نصب و استفاده هستند و در سبک­‌های متنوعی تولید می‌­شوند؛ اما کاربرد آن‌ها در بعضی مکان­‌ها بسیار زیادتر است. در ادامه به بررسی مکان‌­های پرکاربرد درب‌های اتوماتیک می­‌پردازیم.

کرکره اتوماتیک خانگی

کرکره­‌های خانگی به دلیل سهولت در استفاده و ظاهر زیبا، بسیار طرفدار پیدا کرده­اند. این کرکره­‌ها برای درب ساختمان­‌های ویلایی یا درب مجتمع­‌های مسکونی بزرگ مورد استفاده قرار می­‌گیرند. معمولا جنس­ آن­ها از آلومنیوم است که با فم خاصی پر می‌­شوند. فوم میان تیغه باعث می­‌شود این کرکره­‌ها عایق بسیار خوبی در برابر صوت باشند. کرکره­‌های خانگی نسبت به سایر کرکره­‌های اتوماتیک استحکام کمتری دارند؛ اما به این معنا نیست که از امنیت بالایی برخوردار نیستند. این کرکره­‌ها برای مصارف خانگی استحکام کافی را دارند و ضدسرقت هستند.

نوع دیگر کرکره اتوماتیک خانگی، درب کرکره­‌ای شفاف نام دارد که از پلی کربنات ساخته شده­ و بسیار محکم است. همچنین این نوع کرکره، ضد سرقت و ضد ضربه بوده و حتی در مواردی قابلیت ضد گلوله بودن دارد. معمولا کرکره­‌های خانگی، سبک، ساده و در اندازه­های مناسب ساخته می‌­شوند و تمام پارامترهای زیبایی، سهولت و امنیت را باهم دارند.

کرکره اتوماتیک پارکینگ

این کرکره­‌ها برای درب اتوماتیک پارکینگ خانه‌­ها یا مجتمع‌­های بزرگ مورد استفاده قرار می­‌گیرند. ویژگی منحصر به فرد این درب­‌ها، امنیت و ایمنی بالای آن­ها است و نسبت به کرکره­‌های خانگی بسیار ایمن­‌تر هستند. جنس تیغه این کرکره­‌ها از آلیاژ آلومنیوم و فولاد درست شده و بسیار مقاوم و ضد ضربه ساخته می­‌شوند. همچنین طول عمر بالایی دارند و در شرایط‌­های نامساعد آب و هوایی، مشکلی پیدا نمی­‌کنند. سهولت در استفاده، یکی از ویژگی­‌های بارز این درب هاست؛ به گونه­‌ای که شما می‌توانید، به راحتی با ریموت از داخل ماشین درب را باز و بسته کنید و نیاز به پیاده شدن ندارید.

کرکره اتوماتیک پارکینگ نسبت به درب­‌های بازویی و ریلی فضای کمتری را برای نصب و باز و بسته شدن اشغال می­‌کنند؛ به همین علت، به سرعت جایگزین دیگر نمونه‌­های درب پارکینگ شده‌اند. این تیغه‌ها به صورت عمودی باز و بسته می‌­شوند و همین قابلیت باعث شده، در پارکینگ­‌هایی که جای کمتری دارند، بتوان با فاصله بسیار کمی از درب پارک کرد.

کرکره اتوماتیک پنجره

از کرکره اتوماتیک برای پنجره بیشتر در مناطقی که آّب و هوایی نامساعدی دارند، استفاده می­‌شود. درواقع این کرکره­‌ها از فضای داخلی خانه در برابر شرایط جوی بد و گرد و غبارهای سنگین یا تگرگ و بارش­‌های شدید محافظت می­‌کنند. همچنین عایق بسیار مناسبی برای صدا و دما هستند. کاربرد دیگر کرکره اتوماتیک پنجره، بالا بردن حفاظت امنیتی ساختمان است و استفاده از آن، بیشتر در ویلاها و ساختمان­‌های اداری مرسوم است.

جنس و موتور این کرکره­‌ها معمولا ساده بوده و بسته به نوع کارایی و مکان استفاده، در انواع متنوعی تولید می­‌شود. این تیغه‌ها از نظر ظاهری، به ساختمان زیبایی می­‌بخشند. معمولا از نظر رنگ نیز با نمای ساختمان هماهنگ انتخاب می­‌شوند. به تازگی استفاده از کرکره اتوماتیک پنجره در ساختمان­‌های لوکس، به دلیل بالا بردن سطح امنیت، عایق صدا و دما و زیبایی، مرسوم شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است.

کرکره اتوماتیک فروشگاهی

یکی از مکان‌­هایی که امروزه استفاده از کرکره اتوماتیک در آن‌ها رواج پیدا کرده است، فروشگاه­ها هستند. این کرکره­‌ها به دلیل سهولت در باز و بسته شدن، امنیت بالا و زیبایی، بسیار مورد پسند مشتریان واقع شده­اند. این درب­‌ها ضد سرقت هستند و ایمنی بسیار بالای آن‌ها باعث شده تا خیال صاحبان فروشگاه­ها از لحاظ امنیت راحت شود. شما می­‌توانید با نصب این کرکره­‌ها، ایمنی فروشگاه خود را تضمین کنید. تیغه این کرکره­‌ها با توجه به سفارش مشتری ساخته می­‌شود. این تیغه‌­ها معمولا به صورت سوراخ­دار هستند تا در صورت بسته بودن، مشتری بتواند اجناس داخل ویترین را ببیند.

کرکره اتوماتیک صنعتی

این کرکره­‌ها برای درب ورود کارخانه­ها و سوله­ها استفاده می­‌شوند. معمولا تیغه­‌های فولادی عریضی دارند که در برابر ضربه مقاوم بوده و امنیت بالایی را تضمین می­‌کنند. موتور این کرکره­‌ها صنعتی و بسیار قوی هستند؛ چون دهانه­ درب­‌ها عریض بوده و موتور باید وزن بالایی را باز و بسته کند. کرکره­‌های اتوماتیک صنعتی عایق صدای خوبی هستند و برای مکان­‌هایی که از ماشین­‌های پر صدای صنعتی استفاده می­‌شود، گزینه­ بسیار مناسبی خواهند بود.

مزایا درب اتوماتیک کرکره­‌ای

این درب­‌ها نسبت به درب­‌های سنتی مزایای بسیاری دارند که در این قسمت به آن­ها اشاره می‌کنیم. درب‌­های اتوماتیک کرکره­‌ای قابل شست و شو بوده و نسبت به درب­‌های سنتی بسیار زیبا و جذاب هستند. همچنین تنوع طرح­ها و رنگ­‌های آن‌ها باعث می­‌شود تا بتوانید، رنگ و طرح درب را با دکور فروشگاه یا نمای ساختمان خود، هماهنگ انتخاب کنید تا زیبایی خاصی را به شما ارائه دهد. همچنین درب­‌های کرکره­‌ای نیاز به روغن­‌کاری و قفل کردن ندارند و بسیار راحت و سریع، باز و بسته می­‌شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *